* Simulátor agentů v Lispu

21. June 2013, Jakub Horák. Categorized as Unassigned.


V rámci mé bakalářské práce jsem implementoval engine na simulaci agentů.  Agenti mohou hrát hry na schovávanou, honěnou nebo slepou bábu. Prostředí je reprezentováno pomocí šestiúhelné mřížky. Konkrétní vlastnosti jsou dokumentované přímo v souborech projektu, který je k dispozici na Githubu.

Jedná se o můj první projekt v jazyku Common Lisp a musím říct, že se mi Lisp hodně zalíbil. Dovedu si představit jeho využití v situacích, kdy chce člověk vytvořit algoritmus, ale neví ještě, co ten algoritmus bude přesně dělat a jaké bude používat datové struktury. Díky dynamickému typování a principu “všechno je funkce” se kód refaktoruje výjimečně snadno. Člověk tak získá výsledný algoritmus postupnou evolucí původní myšlenky.

V síle Lispu ale zároveň spočívá i jeho slabina. Volání funkce musí být obalené závorkami. Málokdy se mi podařilo trefit ukončující závorky tak, aby program fungoval napoprvé. S přibývajícími zkušenostmi se to naštěstí zlepšilo. Když si člověk zvolí nějaký konkrétní styl odřádkování a psaní závorek,  lze tento typ chyby omezit. Hodně pomáhá barevné zvýraznění jednotlivých úrovní závorek, jako to umí např. Vim plugin Rainbow Parentheses.

Více o Lispu se můžete dozvědět online v knize Practical Common Lisp.

Tags: , ,



Backlink

Leave comment