* Simulátor agentů v Lispu
21. June 2013, Jakub Horák. Zařazeno mezi Unassigned.
V rámci mé bakalářské práce jsem implementoval engine na simulaci agentů. Agenti mohou hrát hry na schovávanou, honěnou nebo slepou bábu. Prostředí je reprezentováno pomocí šestiúhelné mřížky. Konkrétní vlastnosti jsou dokumentované přímo v souborech projektu, který je k dispozici na Githubu.
Jedná se o můj první projekt v jazyku Common Lisp a musím říct, že se mi Lisp hodně zalíbil. Dovedu si představit jeho využití v situacích, kdy chce člověk vytvořit algoritmus, ale neví ještě, co ten algoritmus bude přesně dělat a jaké bude používat datové struktury. Díky dynamickému typování a principu “všechno je funkce” se kód refaktoruje výjimečně snadno. Člověk tak získá výsledný algoritmus postupnou evolucí původní myšlenky.
V síle Lispu ale zároveň spočívá i jeho slabina. Volání funkce musí být obalené závorkami. Málokdy se mi podařilo trefit ukončující závorky tak, aby program fungoval napoprvé. S přibývajícími zkušenostmi se to naštěstí zlepšilo. Když si člověk zvolí nějaký konkrétní styl odřádkování a psaní závorek, lze tento typ chyby omezit. Hodně pomáhá barevné zvýraznění jednotlivých úrovní závorek, jako to umí např. Vim plugin Rainbow Parentheses.
Více o Lispu se můžete dozvědět online v knize Practical Common Lisp.
Zanechat vzkaz
Archives
- March 2024
- October 2023
- May 2020
- December 2018
- October 2018
- July 2017
- April 2017
- March 2017
- November 2016
- April 2016
- March 2016
- November 2014
- September 2014
- May 2014
- March 2014
- February 2014
- August 2013
- June 2013
- April 2012
- August 2011
- May 2011
- October 2010
- September 2010
- August 2010
- December 2009
- November 2009
- October 2009
- September 2009
- August 2009
- July 2009
- June 2009
- April 2009
- January 2009
- December 2008
- October 2008
- September 2008